-
تک سرعته (Single Speed): برای کاربردهای ساده و با چرخه کاری کم.
بیشتر بدانید: جرثقیل سقفی
-
دوسرعته (Dual Speed): برای کنترل بهتر در موقعیتدهی بار.
بیشتر بدانید: جرثقیل سقفی
-
اینورتردار (Inverter-Driven): پیشرفتهترین نوع که امکان کنترل نرم شتاب و گشتاور، کاهش ضربه به سازه و صرفهجویی انرژی را فراهم میکند. با توجه به نوسانات برق در برخی مناطق صنعتی مشهد، استفاده از اینورترهای با کیفیت بسیار حیاتی است.
بیشتر بدانید: جرثقیل سقفی
مطالعات اولیه و طراحی در مشهد
ساخت یک جرثقیل با یک نقشه دقیق آغاز میشود. این مرحله مهمترین بخش پروژه است.
بیشتر بدانید: جرثقیل سقفی
تعیین مشخصات فنی (Data Sheet):
بیشتر بدانید: جرثقیل سقفی
-
ظرفیت باربرداری (Capacity): حداکثر باری که جرثقیل باید بلند کند (مثلاً ۵، ۱۰، ۲۰ تن).
بیشتر بدانید: جرثقیل سقفی
-
دهانه (Span): فاصله بین دو ریل. این پارامتر مستقیماً بر روی ابعاد و استحکام پل تأثیر میگذارد.
بیشتر بدانید: جرثقیل سقفی
-
ارتفاع بلند کردن (Lifting Height): حداکثر ارتفاعی که قلاب باید بالا برود.
بیشتر بدانید: جرثقیل سقفی
-
سرعت کارکرد (Speed): سرعت حرکت پل، ارابه و بالابر.
بیشتر بدانید: جرثقیل سقفی
-
نوع کارکرد (Duty Cycle): بر اساس استانداردهای بینالمللی مانند FEM یا HMI، میزان استفاده از جرثقیل تعیین میشود (سبک، متوسط، سنگین، بسیار سنگین). این مورد直接影响 انتخاب موتورها، گیربکسها و برق مصرفی.
بیشتر بدانید: جرثقیل دروازه ای
آنالیز سازه ساختمان در مشهد:
این مورد یکی از حساسترین ملاحظات در مشهد است. بسیاری از سالنهای قدیمی یا حتی جدید ممکن است برای تحمل بارهای دینامیکی و استاتیکی یک جرثقیل طراحی نشده باشند.
بیشتر بدانید: جرثقیل سقفی
-
بار مرده: وزن خود جرثقیل.
بیشتر بدانید: جرثقیل سقفی
-
بار زنده: بار حداکثری که بلند میشود.
بیشتر بدانید: جرثقیل سقفی
-
بارهای دینامیکی: ناشی از شتاب، ترمز و توقف ناگهانی.
بیشتر بدانید: جرثقیل سقفی
-
تیم فنی باید با بررسی نقشههای سازه یا حتی بازدید میدانی و انجام تستهای غیرمخرب (NDT)، ظرفیت تحمل ستونها و فونداسیون را تأیید کند. در غیر این صورت، نیاز به تقویت سازه یا ساخت سازه نگهدارنده جداگانه (Runway) وجود دارد.
بیشتر بدانید: جرثقیل سقفی
ساخت جرثقیل سقفی تک پل در شهر تهران