هزینه ساخت جرثقیل سقفی

۴ بازديد

عمده هزینه های ساخت و نصب جرثقیل های سقفی، از طراحی تا بهره برداری، شامل سه بخش زیر می شود:

الف) هزینه طراحی، ساخت و نصب اسکلت سازه جرثقیل: سازه جرثقیل های سقفی، عمدتاً شامل یک یا دو پل به همراه کلگی ها و همچنین تیرهای حمال است که از فولاد مستحکم (پروفیل های استاندارد یا تیر ورق های فولادی) ساخته می شوند. ابتدا این سازه باید با در نظر گرفتن نیروهای وارده بر آن، توسط مهندس محاسب، طراحی گردد. پس از طراحی، نقشه های کارگاهی سازه تهیه شده و ساخت اسکلت سازه در کارخانه اسکلت فلزی آغاز می گردد. در پایان نیز سازه ساخته شده به محل پروژه ارسال شده و توسط جرثقیل های کامیونی نصب می شود.
هزینه های مربوط به فرآیند ساخت جرثقیل سقفی، شامل هزینه های متریال و مواد اولیه (مانند پروفیل ها، ورق های فولادی، رنگ و …) به همراه هزینه های مونتاژ، جوشکاری، تست جوش، رنگ آمیزی، تست کیفیت رنگ و هزینه های حمل و نقل و بارگیری است. بنابراین، هزینه های این بخش، شامل هزینه های طراحی، مدلسازی، ساخت و نصب سازه است که بسته به نوع جرثقیل و ابعاد آن، متفاوت خواهد بود. معمولاً، طراحی و ساخت جرثقیل های سقفی دو پل، پیچیده تر از جرثقیل های سقفی تک پل است. ضمن آنکه مواد مصرفی مورد نیاز برای ساخت جرثقیل های سقفی دو پل نیز بیشتر از جرثقیل های سقفی تک پل است.

 

همچنین بخوانید: ریموت کنترل جرثقیل

ب) هزینه تجهیزات الکتریکی جرثقیل: این بخش شامل هزینه تجهیزات الکتریکی به کار رفته در جرثقیل های سقفی مانند بالابر (وینچ)، موتور محرکه طولی، تابلو برق، سیستم های برق رسانی طولی و عرضی و دستگاه های کنترل کننده جرثقیل است. هزینه های این بخش، به نوع و مدل تجهیزات انتخاب شده بستگی دارد.
ج) هزینه های تجهیزات مکانیکی جرثقیل: این بخش شامل هزینه های تهیه و نصب ریل ها، براکت ها، کالسکه، قلاب، زنجیرها، کاسه چرخ ها، ضربه گیرها و ترمزها است که با توجه به نوع جرثقیل و کاربری آن متفاوت خواهد بود.

 

بهتر بدانید: جرثقیل کیتو

ویژگی استفاده از جرثقیل سقفی

سازگاری : از آنجا که این جرثقیل ها، بر روی سقف کارخانه نصب می شوند که می توانند به راحتی با شرایط و نیاز متقاضی اصلاح شوند دارای انعطاف پذیری بالایی هستند و خواسته کاربر را تا جایی که امکان داشته باشد فراهم می سازد.
قابلیت تنظیم : جرثقیل های سقفی میتوانند با استفاده از قلاب و طراحی سازه های فلزی و ابزارهای خاص بصورت سفارشی ساخته شوند.
ارگونومی : با استفاده از جرثقیل های سقفی نیاز به حضور اپراتور در محل کاهش می یابد که باعث خستگی کمتر می شود و خطر آسیب را به حداقل می رساند. جرثقیل های سقفی، بدون وجود موانع، کالا ها را در در امتداد راهرو به جلو یا عقب حرکت می دهند.
کنترل بار : کنترل از راه دور رادیویی و کلیدفرمان های آویزی دکمه فشاری، امکان مشاهده بهتر و تسلط بیشتر برای کاربر جرثقیل را فراهم می کند که باعث می شود خطر مرتبط با حمل بار با میزان بیشتر ظرفیت جرثقیل سقفی، از اپراتور دور شود .
هزینه های تعمیر و نگهداری پایین : جرثقیل های سقفی با در نظر گرفتن انواع مختلف ظرفیت، درجه بندی (سفارشی) و آخرین فناوری ها استفاده می شوند که باعث شده به تعمیر و نگهداری کمتری در مقایسه با سایر دستگاه های بالابر نیاز داشته باشند.
موقعیت یابی : سیستم های خودکار بسیار حساس با دقت یک هزارم سرعت مکان دقیق را نشان می دهند.
هزینه های نیروی کار را کاهش می دهد : یک جرثقیل سقفی به تنهایی می تواند جایگزین چندین لیفتراک شود و یک محیط کاری بزرگ را پوشش دهد .
کاهش خسارت محصول: با استفاده از جرثقیل در یک خط مستقیم بدون موانع خارجی و وجود سرعت های مختلف در حین حرکت محصول ، محصولات را به آرامی کنترل میکند و آسیب آنها را به حداقل رسانیده است .
ایمنی : از آنجا که آنها روی سقف و در یک منطقه خاص کار می کنند ، جرثقیل های سقفی با ترافیک لیفتراک مواجه نمی شوند و در هنگام وارد شدن بارها به سالن ، دیوارها ، ماشین آلات یا سایر موانع، صدای آژیر خطر به صدا در می آید.

بیشتر بدانید: جرثقیل سقفی

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.